Nu geopend: tot 17:30uur

Veel gestelde vragen

Huren

Moet ik een machine altijd vooraf reserveren?
Dit is aan te raden, maar niet noodzakelijk. Wanneer u reserveert weet u zeker dat de juiste machine beschikbaar is als u deze wilt gaan gebruiken.

 

Krijg ik uitleg over hoe een machine werkt?
Wanneer u een machine komt ophalen krijgt u heldere uitleg over het gebruik. Dit wordt ook gedaan wanneer de machine bezorgd wordt. Heeft u tijdens het werken vragen, bel dan gerust naar een van onze vestigingen voor telefonische uitleg.

 

Hoe worden slijtagekosten berekend?
Slijtagekosten worden alleen berekend bij het gebruik van sommige zaagbladen en boren. We meten zowel bij uitgifte als bij terugkomst van het artikel het slijtagedeel met een schuifmaat. U betaalt vervolgens voor het ‘verbruikte’ gedeelte. 

 

Verkopen jullie ook machines en gereedschap?
U kunt bij ons ook terecht voor de aanschaf ladders, trappen. Kijk voor ons assortiment hier op de website.

 

Moet ik mijn machine afmelden als ik klaar ben?

Dit is alleen nodig wanneer u een machine huurt die door ons opgehaald moet worden. Hiervoor belt u met een van onze vestigingen, waarna de huur direct stopgezet wordt en er met u een ophaalmoment afgesproken wordt.

 

 

Kosten

Kan ik de machine ook laten bezorgen en zijn hier kosten aan verbonden?
Uiteraard is het mogelijk dat machines bezorgd worden. Dit kan al vanaf € 30,00 per enkele rit. Mocht je buiten de regio van onze vestigingen of wilt u met de vrachtwagen iets laten bezorgen, dan zijn de kosten hoger. Wil je precies weten wat bezorgkosten gaan zijn, neem dan contact op met een van onze vestigingen.

 

Moet ik borg betalen?
Onze machines en gereedschappen zijn van flinke waarde. Daarom kan het zijn dat u borg moet betalen.

 

Ben ik verzekerd tegen schade voor niet onzorgvuldig gebruik?
Ja, bij de meeste machines wordt 10% van het huurbedrag in rekening gebracht. Wilt u dit op voorhand weten of dit van toepassing is voor de machine die u wilt huren? Neem dan contact op met een van onze vestigingen. Op de achterkant van de factuur staat beschreven waarvoor u verzekerd bent en hoe hoog het eigen risico-bedrag is. Wanneer er diefstal/verduistering plaatsvindt door nalatigheid (bijvoorbeeld het niet op slot zetten van een machine), vervalt uw mogelijkheid om aanspraak te doen op de verzekering.

 

Waar vind ik de verhuurvoorwaarden?
Op de achterkant van de huurovereenkomst zijn onze huurvoorwaarden opgenomen. Deze krijgt u bij het ophalen van de materialen op papier of per mail toegestuurd.

 

Kan ik een artikel bij een ander filiaal inleveren dan waar ik gehuurd heb?
Dit is mogelijk. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht. Wilt u een machine terug brengen bij een andere vestiging, laat dit dan weten als u de machine komt ophalen.

 

Dienen de gehuurde materialen schoon retour gebracht te worden?
Ja. Er worden reinigings- en/of reparatiekosten in rekening gebracht als materialen niet schoon of in goede staat wordt teruggebracht.

 

Ik wil een aanhanger huren, welk rijbewijs heb ik nodig?
U heeft een rijbewijs B of BE nodig om met een aanhanger te mogen rijden. Grote aanhangers hebben een zwaardere massa. Wanneer u deze huurt heeft u een auto nodig die deze massa kan trekken. Bekijk voor meer informatie over rijbewijzen de website van de Rijksoverheid.

 

Kan ik ook voor een halve dag huren?

Ja, dit is mogelijk. Wij hanteren op de meeste machines een kortingstarief wanneer u halve dagen huurt. Wilt u weten of dit ook van toepassing op de machine die u wilt huren, neem dan contact op met een van onze vestigingen.

 

Als ik van zaterdag tot maandag huur, hoeveel dagen betaal ik dan?
U betaalt een weekendtarief. Dit is 1,5 keer de daghuurprijs. De machine moet hiervoor op maandag voor 09.00 uur geretourneerd zijn.

 

Wanneer moet ik betalen?

U betaald bij het retour brengen van de machine. Zo weten we hoeveel dagen u daadwerkelijk de machine in uw bezit heeft gehad.

 

Waar bestaat de verhuurprijs uit?

Onze prijzen zijn altijd exclusief BTW, verbruikte brandstof en verzekeringen. Op onze website kun je in beginscherm aangeven of u prijzen inclusief (particulier) of exclusief (zakelijk) wilt zien.

 

Kan ik contant afrekenen?

Per 01-01-2023 nemen wij geen contante betalingen meer aan en kunt u bij ons alleen pinnen. Zakelijke klanten kunnen betalen via factuur die per mail verstuurd wordt.